درباره نوشته ها

نکاتی در مورد نوشته ها

بسم الله الرحمن الرحیم

1- آغاز زمان نوشتن بنده از زمان دبیرستان بود که به صورت یک دغدغه شخصی و علاقه درونی بوده است. این رویه نیز زمانی که دانشجو شدم به صورت جدی تر ادامه پیدا کرد و اکنون نیز به صورت نظامندی ادامه دارد. همواره سعی بر این بوده است که آموزش و پژوهش همراه با بهره گیری از روش های مطالعه، روش نگارش، شناسایی مسائل، فیش برداری و بهره گیری از روش های نوین باشد. آثاری که در این سایت منتشر شده، به لحاظ زمانی از دوره کارشناسی تا دوره دکتری و تا آثار زمان کنونی را در بر می گیرد که تاریخ شروع آن از سال 1382 (سال اول دانشجویی) تا سال 1395 (سال آخر فارغ التصیلی) بازه مقالات دوران دانشجویی است. که البته عمدتا در دوره تحصیلات تکمیلی است. ذکر تاریخ به جهت این است که طبیعتا مقاله ای که در دوران کارشناسی ارشد نوشته شده با اثری که در زمان دکتری و نیز با اثری که هم اکنون نوشته شده تفاوت دارد. ولی به هر حال ذکر این مطالب در ذیل آثار اینجانب، تاییدی بر آن ها است. برخی از نوشته ها بین زمان چاپ تا زمان انتشار تاخر زیادی صورت می گرفت که معلول مسائل مختلفی است و امری طبیعی است.

2. در سیر پژوهش ها و نوشته ها عمدتا سعی بر این بوده است که مطالبی که می نویسم سه خصوصیت داشته باشد: الف) در راستای علاقه و دغدغه علمی باشد. امروزه مع الاسف مقاله نویسی به یک صنعت و هدف تبدیل شده است. مقاله و نوشته ها باید خروجی فعالیت های علمی پژوهشگر باشد نه اینکه اصل نوشتن مقاله و امتیازات آن موضوعیت داشته باشد. ب) نافع و کاربردی بودن موضوع: کاربردی و نافع بودن مقالات نیز یکی دیگر از فاکتور های مهم بنده در نگارش است که اخیرا نیز توجه بیشتری به این موضوع دارم. امروزه فلسفه و البته سایر علوم انسانی به آفت توغل در امور انتزاعی و گاها کم ثمر و حتی بی ثمر و بی فایده مبتلا شده اند. نتیجه این رویه غفلت از موضوعات مهم و اساسی در فلسفه شده است. ج) طرح موضوع از منظر و رویکردی جدید. فاکتور دیگر در پژوهش ها رویکرد و منظر جدید در نوشته است. با این حال ادعای اینکه در همه نوشته ها چنین خصوصیتی وجود دارد قطعا ادعایی گزاف است اما سعی بر این بوده است.

3- مطالب این سایت، برگرفته از آثار و مقالات اینجانب است. به جهت اینکه متن مقالات طولانی و کمتر محل رجوع است و زبان کاملا تخصصی است و افراد خاصی به آنها رجوع می کنند، لذا تصمیم بر این شد آن را به بخش های جزئی و کوتاه تبدیل کنم تا هم خواندن آن سهل تر و هم اینکه راحت تر در دسترس اهالی علم قرار بگیرد.

4- از آن جا که بنا بر این است مطالب به مرور زمان در سایت قرار داده شود لذا مطالب هر یک از این عناوین تمام شده نیست و انشاالله به مرور زمان تکمیل تر خواهد شد.

و ما توفیق الا بالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا