درباره فلسفهکرسی ها و نشست هامطالب ویژه

چگونه فلسفه بخوانیم؟

📚چگونه فلسفه بخوانیم؟

🔹 با حضور دکتر احمد شه گلی(عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران)

زمان : جمعه ۱۷ دی
ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰
مکان برگزاری : اسکای روم
لینک :👇
🆔https://online.mazaheb.ac.ir/ch/philosophy

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام
    شما مطلبی در کانال ایتا راجع به انتقادات نسبت به آقای رائفی پور مرقوم فرمودید و این را تندروی و افراط قلم داده اید.

    استاد و فعال فرهنگی عالیقدری چون شما یا خود جناب رائفی پور بعید است ندانید که در عرصه تبلیغ و ترویج، گاه اولین اشتباه، حقیقتا آخرین اشتباه است از زوایای مختلف. آیا اثر وهن اتفاق افتاده در ذهن تک تک مخاطبین فی المجلس یا بعد از آن، موضوع کم اهمیتی است؟⚠️

    نظام گسترده ی رسانه ای خارجی و داخلی، به نحو ناجوانمردانه، واژه قداست را از قاموس فرهنگ وجوه قدسی عالم، به محو یا سوژه ی تمسخر گرفته و به باد داده اند.

    مانده که خودمان هم، از اثر سلطه ی رسانه ای بر بافت ذهنی و فکریمان، از معصوم هزینه کنیم تا مثلا اسلام و پیشوایانش را طنز مزاج، برای جوانان ترسیم کنیم مبادا از رضا عطاران جا بمانیم؟!

    استاد محترم ! بهتر است به جای نگرانی از هجمه به مدعی و وهن کننده، از ایشان کتاب احیانا ممنوعه در اختیارشان را مطالبه فرمایید تا عادت بی مأخذ یاوه سرایی و ادعابافی، از فرهنگ عموم و عوام و خواص و نخبگان، برچیده شود.

    ضمنا اشتباهاتی از این دست چه از سوی اقای رائفی پور و چه از سوی دیگران تک مورد نبوده است. پس بهتر است شما هم دفاع از اصل ارزش را مدنظر قرار دهید تا فرد ارزشی را.
    چرا که ارزشی بودن، نه افضلیت نه عصمت، نه مصونیت و نه قداست بی قید و شرط را نتیجه می دهد و این عنوان نباید به بی ملاحظگی منجر شود.

    چون در کانال امکان درج دیدگاه نیست اینجا طرح موضوع کردم. از این جهت که چهره های خاص نباید فکر کنند پرداخت دیدگاه از سوی آنها، لزوما برآیند نخبگانی همه ی جامعه است.

    خیر بالاخره کسانی که آنها هم اهل نظر و بصر و تحقیقند کاملا بر خلاف شما فکر میکنند و از اینگونه موارد بسیار مکدر و ناخرسندند.

    1. با سلام و احترام. تشکر از نظر دقیق حضرتعالی. در کانال امکان ارسال دیدگاه هست. مجددا ملاحظه بفرمائید. در مورد مطالبی که فرمودید نمی توان از دقت و دغدغه و لطایف نکات حضرتعالی عبور کرد. نکات مفیدی را بیان کردید. اگر متن بنده را با دقت بخوانید ملاحظه می فرمائید قصد بنده اصلا دفاع از ایشان نیست اشاره کردم که گفتار ایشان ناصواب است بحث روی افراط و تندروی در مواجهه با خطاها است در حالی بسیاری از منکرات در جامعه به مراتب شدیدتر است خوزویان ما سکوت کرده اند ولی برای یک موضوع اینچنینی …. چقدر بحث های انحرافی جدی در کشور مطرح می شود اینها ساکت هستند ان وقت …. ابدا بحث بنده دفاع از ایشان نبوده متن گویای این ادعا است. در عین حال از نکات ارزنده حضرتعالی واقعا استفاده کردم. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا